Multi-vitaminer: For mye av det gode
av Diana

Tid for å lese: 2 minutter.
Fakta: Det er en økende mangel på bevis for at multivitaminer komme våre barn. Fakta: De fleste foreldre mener at det er god praksis å gi barn gode ting som utgir seg for dårlig (som vitaminer). Så lenge de ingest det, er alle gode rett? Feil. Tenk på vitenskapelige fakta og de negative vaner som dette narrespill styrker i barna.
Den ubehagelige sannheten:
"Er mer enn halvparten av amerikanerne å ta kosttilskudd, de fleste som er multivitaminer, og bunnlinjen er at vi ikke vet sikkert at de nyter godt av dem. Faktisk er vi bekymret for at noen mennesker kan være å få for mye av enkelte næringsstoffer, "sier J. Michael McGinnis, MD, MPP, Senior Scholar ved Institute of Medicine of National Academy of Sciences (NAS).
Ifølge denne og flere andre studier, noen forskere tror multi-vitaminer for å være flink til å redusere sykdomsrisiko.
Selv American Academy of Pediatrics anbefaler ikke vitamintilskudd for barna på et sunt kosthold.
Den multibillion dollar multi-vitamin virksomhet bare fikk noen dårlige nyheter, eh? A National Institutes of Health (NIH) panel også funnet tilstrekkelig dokumentasjon på fordelene og sikkerhet av multivitaminer for å anbefale sitt vanlige forbruk. Så hva skal vi gjøre?
Vel hva med å få alle vitaminer og mineral vi og våre barn trenger fra ekte mat? Dersom barnet ditt har en diett rik på kalsium og fiber - og lite mettet fett - han / hun ikke trenger en multi-vitamin. Vitamin absorpsjon er også et problem ofte ikke vurdert. Ekte mat gir vanligvis bedre absorpsjon egenskaper.
Bare tenker tilbake til den siste gangen du stod i butikken Isle og stirrer på svimlende utvalg av multi-vitaminer rettet mot barn. Forvirret? Hvorfor skal vi være forvirret og overveldet? Det er bare vitaminer. Denne situasjonen er et tegn ... for ikke å nevne den sukkerholdige, klissete natur av disse candies utga seg næringsstoffer. En nærmere titt avslører ingredienser som ikke er vitaminer i det hele tatt - ting som er vanskelig å uttale.
Fortsatt ikke overbevist? En studie utført av University of California, fant Davis forbløffende resultater. Studien involverte 11 000 barn i alderen 2 til 17 år gammel som tok vitamintilskudd. Til slutt fant forskerne at barna spiste diett rik nok på vitaminer - slik at de ikke trenger piller (eller skal vi kalle dem gummi drops).
Bottom line: presentere barnet ditt med et sunt valg, sunt kosthold rikt på mørkegrønne bladgrønnsaker. I utgangspunktet la barnet spiser hans / hennes farger - og det er ikke M & M jeg snakker om.









[...] Hjelp. I de neste minuttene vil du lære overraskende sannheter om melk, Vitamn D og multi-vitamin sikkerhet ... og absorpsjon i barnas [...]